Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 5 juni 2017

Be Yourself

Vandaag wil ik jullie weer een stempelkaart laten zien. Komende tijd zullen jullie deze vaker voorbij zien komen. Dit soort kaarten lukt mij weer, dit kan ik liggen op bed doen, daar ben ik wel zo dankbaar voor. Ik mistte de papierhobby gewoon enorm.

Stempelkaarten stond al hoog op mijn wensenlijstje om me eens verder in te gaan verdiepen, dus dat is nu dan mooi meegenomen :)


Deze keer wil ik jullie een kaart laten zien waarbij ik de prachtige vlinderstempel uit de Celebrate Spring lijn van Studio Light heb gebruikt. 

Als eerste stempel je de vlinder met Stazon Cloudy Sky op het Mixed Media papier van Strathmore. Daarna stempel je de vlinder nogmaals op maskeerpapier, dit knip je uit en plak je op de vlinder.

Daarna ga je als eerste een achtergrond maken met verschillende kleuren Distress inkt. Dit doe je door met een Blending Tool over het papier te gaan. Ik heb de volgende kleuren gebruikt:
Cracked Pistacio - Twisted Citron - Blueprint Sketch - Salty Ocean.

Je hebt dus eerst een mooie effen ondergrond.


Daarna ga je aan de slag met diverse Mask Stencils van Dutch Doobadoo. Deze leg je op je kaart en je gaat met dezelfde kleur Distress Inkt (Met de Blending Tool) over je Mask Stencil. Je krijgt dan een mooiste structuur op de achtergrond. Je kan hier diverse Mask Stencils voor gebruiken. Onderaan  deze blogpost zal ik foto's plaatsen van de stencils die ik heb gebruikt. 



Nadat je een achtergrond heb gemaakt met de Mask Stencils kan je daar overheen nog weer gaan stempelen met diverse achtergrondstempels. Voor deze kaart heb ik diverse stempels van Studio Light uit de Basic stamps lijn gebruikt. Ik heb dit gestempeld met Distress Inkt.

Daarna heb ik nog een mooie tekst op de kaart gestempeld, deze tekst is van Penny Black. Deze heb ik met Versafine Onyx Black gestempeld. 

De witte vlekken krijg je door een beetje water op je kaart te spetteren en dit even af gaan deppen met een stukje keukenrol. Dit ziet er wel erg mooi uit hè?



Als je dat allemaal klaar hebt kan je het maskeerpapier van de vlinder af gaan halen en deze in gaan kleuren. Ik heb de vlinder ingekleurd met Distress Inkt.

Ik hoop dat ik jullie met deze kaart weer kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag.
Bedankt weer voor jullie bezoekje en de leuke reacties die jullie steeds achterlaten.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Klik op het plaatje om gelijk op de juiste plek te komen in de webwinkel: 

Studio Light - Celebrate Spring - Clearstamp STAMPCS172  Studio Light - Clearstamp A7 - Basic 178 Clearstamp Studio Light - Basics - Background nr 180 Clearstamp Studio Light - Basics - Background nr 181 Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Patch Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Geometric Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - 15 x 15 cm - Alfabet Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Bubbles A6 Strathmore -  Mixed Media Paper - Vellum Surface 14 x 21,6 cm - 190 grams Distress Inkt - Mini - Salty Ocean Distress inkt - Mini - Blueprint Sketch Distress inkt - Mini - Twisted Citron Distress inkt - Mini - Cracked Pistachio Joy! Crafts - Ink Blending tool Stempelinkt - StazOn Midi - Cloudy Sky Stempelinkt - Versafine - Onyx black Inkadinkado - Stamping Masking Paper Penny Black - Clearstamp - Happy Thoughts

Geen opmerkingen: