Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 28 juli 2016

Gebreid kussen met kabels

Een tijdje terug hadden wij in onze winkel een cursus "Kabels breien" onder leiding van onze breister Tinie Zwiers. Dit stond ook nog op mijn wensenlijstje om te leren, dus ik heb gezellig meegedaan.

Ik heb hem niet gelijk afgemaakt na de cursus, had alweer tig andere projecten onder handen. Maar aangezien mijn huisje nu bijna klaar is en ik deze graag op de bank neer wil leggen, heb ik hem nu toch maar "snel" afgemaakt.


In totaal heb je voor dit kussen 4 bol Lana Grossa - Cotofine nodig. Dit brei je op breinaald 7. Wij hebben dit patroon gebruikt:


Je zet 51 steken op. 
Aan zowel de linker- als de rechterkant brei je eerst 6 steken recht, daarna volg je het patroon. Dit doe je bij elke toer.
Alleen de voorzijde van het kussen hebben wij gebreid met kabels, de achterkant is helemaal recht gebreid.

Wij hebben het kussen gewoon dicht genaaid, wil je het binnenkussen eruit halen, dan kan je er altijd een sluiting in maken met een rits of met knopen.

Ik vond het zelf nog best pittig, haha, ging steeds in de mist met de gaatjes breien :) Dat vond ik nog lastiger dan de kabels breien.


Ik ben wel heel blij met het resultaat, ik denk dat hij straks heel mooi op mijn nieuwe bank zal staan :-) Mam heeft ondertussen ook nog een mooi kussen voor mij gebreid en ik ben zelf alweer bezig met een volgend kussen. Die zal niet afkomen voor de verhuizing, maar dat geeft niet.

Zal bij een volgende blogpost wel het geheel laten zien als alles op de bank ligt.


Hier nog een foto van de opzet, ik heb gebreid met de houten breinaalden uit het Symfonie set, wat breien deze naalden toch heerlijk. Ze zijn absoluut niet goedkoop, maar ze zijn kwalitatief ook echt super goed.

KnitPro - Rechte Naalden hout - 40cm SET

Vanaf 5 september zal Tinie Zwiers weer gaan starten met de breilessen in onze winkel. Binnenkort daarover meer informatie via de webwinkel.

Ik hoop dat ik jullie hier mee kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl:

Breiwol Lana Grossa - Cofotine - Kleur 028 KnitPro - Rechte Naalden hout - 40cm SET  Kabelnaalden 2 en 5mm

Geen opmerkingen: