Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 5 juni 2015

Maleficent

Hoi Allemaal,

Ik ben een hele grote liefhebber van fantasie films, boeken enz. Dus toen ik deze digi van Maleficent tegen kwam, wilde ik haar perse kleuren. Ik heb eigenlijk niet echt een kaart gemaakt, maar ik heb een A5 bewerkt omdat ik dit deze graag zelf wil bewaren en zo kan ze mooi in mijn portofolio. Deze gebruikt ik bij bij demo's.



Ik heb bewust met allemaal zwarte dingen gewerkt, om een creepy achtergrond te creĆ«ren. Maar ik wilde het ook niet te eng maken omdat de meeste mensen daar toch niet zo van houden.

De takken rondom het afdrukje zijn gemaakt met een oudere clearstamp van Craft Emotions "Tak met vogels" art.nr. 130501/1115. Ik heb de zwart inkt van Versafine,  "Onyx Black" gebruikt voor het afdrukken van deze stempel. Maar omdat ik de vogels niet wilde afdrukken het ik telkens de inkt met een babydoekje verwijderd van de stempel. Dit is wel een precies werkje maar met een beetje geduld gaat dat prima. Omdat ik alleen maar zwarte dingen wild,e heb ik verschillende paper art onderdelen van Dutch Doobadoo bewerkt met Versafine "Onyx Black", zodat ze perfect passen bij de kleur van de takken. De spinnen en spinnenwebben zijn gemaakt met een paar oudere stansen van Memorybox.

Ik heb maar een paar kleuren PanPastel gebruikt voor de achtergrond:
Voor de maan: 580.1 - Yellow Ochre Tint en 250.3 - Dairylide Yellow Shade
Voor het gras: 660.3 - Chorm. Ox. Green Shade
Voor de lucht: 560.3 - Phthalo Blue Shade 
Voor de wolken: 820.3 - Neutral Gray Shade en 820.8 - Neutral Gray Tint

Deze heb ik allemaal aangebracht op fluweel papier en natuurlijk is de achtergrond gefixeerd met Ghaint Fix Basic.



Maleficent is helemaal gekleurd met Copic Markers, ik heb daar de volgende kleuren voor gebruikt:

Voor de huid: E000 - E00 - E04 - E11
Voor de ogen: G14 - G19 - YG03
Voor de lippen: R39 - R47
Voor de wenkbrauwen: C4 - C6 - C8

Voor de jurk: 110 - C4 - C6 - C8 - C10 - BV13 en BV17
Voor de staf: E84 - E87 - E89 - G14 - G19 en YG03

De kleine lijntjes bij de spinnen zijn gezet met de nieuwste Multiliner Warm Gray 0.1

Dat was die weer deze keer, tot over een paar weken

 

Copic Markers Sketch   PanPastels - 9ml - Titanium White  Bazzill Cardstock - White  Stempelinkt - Versafine - Onyx black
Dutch Doobadoo - Laserfiguren A5 - zwart - halloween Dutch Doobadoo - Laser Paper Art A5 - Flowers Dutch Doobadoo - Paper Art A5 - Birds

3 opmerkingen:

corryskaart zei

hoi saskia
dit ziet er werkelijk prachtig en spannend uit, prachtig gekleurd en erg leuk samengesteld!!!
xxx corry

KarinsArtScrap zei

dit is schitterend super gekleurd ook.
Gr Karin

GerJanne zei

Heel mooi gekleurd! De film is ook gaaf, trouwens.
Groetjes,
GerJanne