Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 6 mei 2015

Zon & Zee

Hallo allemaal.

Vandaag is het mijn beurt om op hier een creatie te laten zien. Je ziet dat er steeds meer gescrapt wordt en ik heb de stoute schoenen aangetrokken en dit ook geprobeerd. En wat is dit toch tof om te doen zeg!! We waren 2 jaar geleden een dagje naar Terschelling geweest en heb de foto's hiervan gebruikt voor deze scrapcreatie.


Ik ben begonnen met 2 vellen designpapier. Al het papier dat ik gebruikt heb is van Pion Designpapier. Echt heel erg gaaf papier. Het bovenste papier heb ik iets kleiner gesneden zodat je nog iets van het onderste vel ziet. Daarna heb ik de randen van het bovenste vel bruin gemaakt met distress inkt Brushed Corduroy en dan de randen bewerkt met de distresser. Dan plak je de 2 vellen op elkaar. 


En dan komt het versieren. Eerst heb ik rechtsboven en linksonder de masks van Dutch Doobadoo gebruikt. Op het papier gelegd en beïnkt met blauwe inkt (Memento Nautical Blue).


Deze is van linksonder met de bloemenmask.


Ik heb van dezelfde serie designpapier een paar stukken gesneden en onder de foto geplakt. De foto heb ik op het grove ribbelkarton van Joy geplakt.

Onder het ribbelkarton nog een stuk jute geplakt. Bij strand horen natuurlijk golven en die heb ik boven de foto geplakt.


Voor de kleine fotootjes heb ik de Card Art Polaroid van Duch Doobadoo gebruikt. Is dat niet leuk? En natuurlijk mag de vuurtoren van Noor! Design niet ontbreken bij de Brandaris van Terschelling.

Links naast de vuurtoren heb ik nog een Noor! Design randmal geplakt. En ook de stempel met de voetstapjes komen van een stempelset van Noor! Design. Ook de andere stempels die ik op het vel gestempeld heb, komen van dit zelfde stempelvel.


En dit is de andere foto met de Card Art Polaroid. Links een schelp van Noor! Design en rechts een strandbal van de nieuwe Paper Art Holiday van Dutch Doobadoo. Die heb ik wat blauw gemaakt.


Hoe leuk zijn de Greyboard Art Maritiem van Dutch Doobadoo. Ik heb de woorden Zon & Zee uitgeknipt en bruin gemaakt met bruine distress inkt Brushed Corduroy. Ze zijn grijs van kleur en je kunt ze bewerken met alle materialen die je wilt, zoals copics. kleurpotloden, panpastel, maar ook met versamark en dan embossingpoeder erover.


Hoe leuk is het om een borduurwerkje op het scrapvel te plakken. Er zijn hele leuke borduurmallen van Noor! Design. De mal leg je op het papier en dit haal je door je stansmachine.  Snijden en embossen. Je hoeft niet alsnog de gaatjes erin te prikken want die zitten er al in. Handig toch? Nu alleen nog borduren.

Ik heb de borduurrand op een stukje visnet geplakt.


Tja, ik ben echt fan van deze nieuwe mal van Noor! Design, de viewmaster. Dus hij mocht nu zekers niet ontbreken hihi. Ik heb 'm achter de linkerbovenhoek van de foto geplakt. En op de hoek van de foto/ribbelkarton nog een paar bloemetjes geplakt. De pareltjes maken het helemaal af.


Een tijdje geleden had ik al die leuke embellishment van Prima Marketing gekocht. Helaas zijn deze nu niet op voorraad. Maar Jenine kan ze natuurlijk altijd voor je bestellen als je dat wilt. Wel zijn kleinere formaatjes verkrijgbaar in de winkel. Deze embellishment met Family (vond ik wel heel toepasselijk hihi) heb ik op een Crealies mal geplakt. Daaronder zie je nog een stukje van de jute. Daarboven heb ik 2 stukjes papier opgerold en een touwtje erom heen geknoopt.


Ik hoop dat jullie het leuk vinden en dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. Ik vond het in ieder geval heel erg leuk om te doen. Dit was mijn eerste scrapcreatie, maar zeker niet de laatste hihi

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust hoor!

Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,



De artikelen die ik gebruikt heb, zijn verkrijgbaar bij HobbyVision:

Scrappapier PION Design - Shoreline Treasures - Dragonfly  Scrappapier PION Design - Shoreline Treasures - Seahorse  Scrappapier PION Design - Shoreline Treasures - Knots  Dutch Doobadoo - Dutch Greyboard Art - A6 Maritime  Dutch Doobadoo - Mask Art - Bloemen White Flowers  


Dutch Doobadoo - Card Art - Polaroid 4deligDutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Golven  Dutch Doobadoo - Dutch Paper Art - Holiday  Mettler Poly Sheen Multi 9928 (A6/9)    Noor! Design - Cutting & Embossing stencil - Blauwe mal - Viewmaster  Noor! Design - Cutting & Embossingmal - Sea Shore - Vuurtoren/meeuw  Joy! Crafts - Cutting & Embossing & Stencil - schelp - zeester - schelphoorn


 Joy! Crafts - Cutting & Embossingstencil - Slippers  Joy! Crafts - Clearstamp - Summer Holiday  Joy! Crafts Cutting/Embossing/Embroidery - Liniaal 1  Noor! Design - Cutting & Embossing stencil - Rand notebook  Decorative Fishnet - Neutral  Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue  Joy! Crafts - Cutting & Embossing & Stencil - wave - rand golven  Jute - Net lint - 50mm breed - Naturel

Stempelinkt - Memento - Dewdrop - Nautical Blue

3 opmerkingen:

ellyscard creatief zei

Als dit je eerste scrapcreatie is dan heb je het wel SUPER gedaan.

KarinsArtScrap zei

prachtige layout.
Gr Karin

Renate zei

Wauwie!!! Wat heb je dit prachtig gemaakt.
Het borduurwerkje geeft een hele subtiele touch aan je creatie.

-xies- Renate.